Saturday 23 July 2011

25 fakta pasal Gegirl( pompuan)..=p

Salam..hye...im not working today..so..boring je duk umah..jd..pe lg,,facebooking n blogging je lah..blh release stresss nie...Hm..ok,,nie ak  nk citer skit, 25 facts about woman,.....enjoy...=)


Sngt special for..
Woman,girls,perempuan,dara,janda,and sewaktu dgn nyee...=)



1 Girls... luv to talk n talk. Jadi, mereka akan selalu bercakap, berborak, membebel karena berdiam diri atau menutup mulut sangat menyeksakan bagi mereka, walaupun mereka sebenarnya tidak ada sesuatu pun yang ingin dibicarakan...Lebih2 lg dengan orang yang special bg dia,mesti non stop cakap…

2. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. 
‘’Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia"



 

3. Menangis.Perempuan ta akan menangis melainkan mereka tahu bahwa lelaki boleh mendengarnya. With tears as well as women can make as a weapons to persuade men or get smthing dat they wantt 
…(hmm..penah kena………errrrrr -__- )












4. Perempuan mempunyai  deria cium yang lebih tinggi daripada lelaki..sebab hormon estrogen diorg tinggi yang melebihkan rangsangan terhadap ciuman.. 

( ape lagi brooo…cium sayang anda  cepat  opppsss! Hahaha =p





ay_ _ _.
only she knw.. wat is this ...haha =p




5. Perempuan akan selalu bertanya tentang sesuatu yang tidak mempunyai jawapan pasti. Ini adalah usaha mereka untuk membuatmu merasa bersalah sedangkan salah tu memang da terang2 diorg punya salah.




6. Perempuan suka lelaki yang berbauu wangi n harumm..haha,,tp if diorg ta wangi camne lak ea…




7. Perempuan perlu untuk merasa bahwa ada orang lain yang lebih ‘buruk’ dari mereka. Itu kenapa acara-acara seperti Oprah Winfrey Show sangat success..



 



8. Perempuan ta menginginkan seks sebanyak mcm  lelaki. Ini dikerana ,seks lebih bersifat fizik bagi lelaki, dan bersifat emosional bagi pompuan. So..diorg just tau yg lelaki menginginkan seks dengan mereka, keperluan seksual mereka sudah pun terpenuhi…mission in complete =)




















9. Perempuan adalah makhluk Tuhan yang suka sangat “shopping”. Sebab, dalam anggapan mereka, kedai, shopping mall, time square,pavi,midvalley ,jj,giant  atau pasar n smua2 lah adalah tempat di mana mereka seolah merasa ter'control' (padahal buktinya mereka sangat “lost control” di tempat seperti itu,,kan kan kan???girls jawab cpt..huhuu..)










10. Perempuan ta bole menjaga rahsia. Sebab itu ia mengerat mereka dari dalam. Actly, mereka merasa bahwa bukanlah ‘dosa’pun  bila membicarakan rahsia tersebut kepada satu atau dua orang bff dia ka…or sape2 pun…

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh…=)



12. Perempuan ta pernah tahan untuk tidak menjawab telepon or call, apapun yang sedang mereka lakukan. Sebab mereka menganggap telepon itu sebagai announcement n she is the winner!..haha



13. Perempuan ta pernah paham kenapa lelaki menyukai games n ape2 pun permainan lain -_-







ohh,,,ini mcm saya,,,haha..^__^


14. Perempuan akan simpan tiga jenis shampo yang berbeza n dua jenis conditioner di kamar mandi mereka.After shez taking a bath, jgn confuse bila bilik mandi bau seperti ‘hutan tropika’ n cam garden of virtue!,,haha






15.  Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!









16. Bila laki pergi untuk 5 hari perjalanan or outstation,diorg bawak pakaian untuk lima hari dan akan pakai pakaian yang sama untuk beberapa hari. Tapi bila perempuan pergi untuk 5 hari perjalanan, maka nyaaaaaaa….mereka akan membawa pakaian untuk 20 hari. Hal ini kerana mereka ta tahu pe yang mereka rasakan apa untuk pe mereka pakai tiap harinya.




 

17. Perempuan akan merapikan rambut mereka bila nak tidur.





18. Perempuan mmg ta suka serangga or anything yang merayap rayap Lipas ke,,kumbang ke,n sewaktu dengannye lah .Bahkan perempuan terkuat pun selalu je memerlukan lelaki di samping mereka jika ada serangga yang muncul. Psssssssssssss…tp laki pun tgn ley merayap gak kan?haha,so lipas la ea? =p.
                       

















                                          
19. Perempuan ta pernah ’salah’. Dan meminta maaf adalah tugas lelaki. …Hmm.. siapa ea sebenarnya yang merayu Adam,suh makan buah khuldi masa Adam kat syurga..?..adakah nur? =p



20. Perempuan ta tahu apapun mengenai kereta, kecuali refill minyak n drive..=p.


21. Women have a bed in a better organized compared than man. Wanna know why? Because they think in their dream they will be adored…

22. Jumlah rata-rata barang di bilik mandi perempuan,slepas di calculated kan guna kalkulatorrr adalah 358 jenis.So...laki blurr aaa apa lagi..sbb ta dapat mengerti apa gunanya barang-barang tersebut. 




23. If a woman falls in love with a man , he will always be in her mind even she is going  out   
with another man.







24. Perempuan sangat suka bercakap di telepon. Mereka boleh menginap di tempat kawan diorg selama dua minggu,then bila da balik rumah, mereka akan menelepon kawan tersebut selama 3 jam.

25. Perempuan akan merapikan penampilan mereka (makeup) bila nak kuar tuk berbelanja,siram pokok bunga, sapu sampah,,,jawab telepon, baca buku, or  bahkan membuka surat lepas postmen anta!..cehh..





haaa...datz all...ngatok da..nak tido..bye,,nite...salam..=)..ZZZZZzzZZZzzzzzzzzzzzzz






arggggghhh...besh nye dapat barinngg...=)
(pic tade kena mengena)



3 comments:

shilla said...

amboiiii you.

AimiiiLove said...

hurmm,ade setengah tu betul,ade jugaK YG tak. hurrmm,tak kisah lah.yg pasti,perempuan still attractive,mcm lelaki jugak.awesome! :)

IMANSHAH said...

wah banyaknya citer pasl gegirl