Friday 9 November 2012

Sepetang di R&R Seremban




Assalamualaikum...





As usual ,for every Monday and Friday we have Studio class from morning until evening for Architecture students in KAED (Kuliyyah Architecture and Environmental Design) IIUM.

But for today , our studio schedule had a little bit changing, the studio only for the morning because we got a love letter from the dean to do 'gotong-royong' together to clean in up everyting in the studio. Arahan ini terpaksa dilakukan setelah mendapat complain dari pihak atasan yang mengkomplainkan bahawa , our studio in KAED is the most worst ,WORST, WORST WORSTT onee.. Sebab ada yang jual barang-barang makanan pada students, masak dalam studio , and macam-macam lagi lah . Dalam kata lain menjadikan studio tersebut seperti rumah agam sendiri.


Menjadi persoalan di sini..bukankah memang patut Studio dijadikan seperti rumah or as a second house? Because , my previous lecturer said , its a normal thing for an Architecture student to do everything in the Studio.Working of course , eating , sleeping , discussing, and everything in the studio. Tetapi..setelah mendapat complain dari pihak atasan yang tidak berpuas hati dengan Studio + terjadinya kejadian menjengkelkan a few days ago in SURAU ( yang ni aku tak nak komen banyak) terpaksalah working hour in the studio hanya boleh sampai pukul 11malam sahaja....


So..what to do...we just a STUDENT..dont have any power maa..so..just followlah..kalau bising-bising nanti kena tindakan by following the regulation apa benda jadah lagi ntah..
So...We just follow ok..(bunyik cengkerik).............-_-


EhEM!...apa yang aku membebel ni macam dah lari dari tajuk entry aku.
Actually , lepas studio tadi , terus shot balik Seremban . Untuk mengelakkan daripada stress dengan jalan jem , aku menunggang Yamaha R1 aku yang berkelajuan 1000 CC ni  =P





Masa wa tengak syok riding + men lumba kejar-kejar dengan mamat rempit mana tah tadi 
( Keja tak berpak edah,jangan ikut) tetiba nampak awan di hadapan semakin gelap + kilat sambar menyambar.So, aku membuat keputusan  stop kt RnR Seremban dulu..


Ya..it's my lucky day. Betul-betul lepas parking je 'SUPERBIKE' aku , hujan terus melimpah membasahi bumi.Alhamdulilah , syukur padamu Ya Allah kalau tak mesti aku dah basah lenjun. Aku tak kesah kalau aku basah skali pun tp just risau dengan camera aku ni . Kena air naya jee...fuh...

So...Sambil tunggu ujan berhenti layan Waffle Wafito Chocolate + Ice lemon tea..nyamannnnnn...=)








Tiba-Tiba..Tengah sodap-sodap layan Ice Lemon Tea, ada sorang awek ni datang dekat aku .  Pakai tudung ,berkulit putih orangnya..hm..muka pun boleh tahan comey XD , tegur aku dengan nada yang amat lembut sekali..



Awek : Assalamualaikum abangg..maaf ya ganggu abang....
            (loghat cakap slang awek
 thailand...)


Aku   : Ye...


Awek : Saya pelajar tahfiz dari Kedah.Saya ni ada jual madu. Madu lebah abang.Bagus     
            untuk kesihatan abang (sambil senyum manis)



Aku    : Err...takpelah..saya dah ada madu da kat rumah.Terima Kasih ye
           (Tengah tahan 
drpd tergoda)


Awek  : Abang..Abang try dulu satu. Ini madu lain.Bagus bangg..abangg.......       
            (Senyum 
manis lagi)


Aku     : Takpe takpe...(Masih tahan)


Awek   : Kalau macam tu..abang boleh derma pada saya.


Aku     : Derma? Derma kenapa pulak??!


Awek   : Yelah..saya ini kan anak yatim abang..Tolong lah abang...tak kasihan saya ke.


Aku     : Tapi saya dah derma semalam. Orang tu sama macam awak datang macam
              ni jugak. ( Saje bagi alasan) 


Awek    : Hm.. Takpe lah abang . ( Terus angkat kaki Bla g carik customer lain)





Perghh....itu lah dugaan aku tadi. Tak sempat cakap apa-apa da bla. Bengang letteww.Haha....
Aku bukan apa, bukan tak nak derma , stakat singgit tu xkan lah aku tak boleh bagi kan , tapi aku saje je taknak bagi sebab sekarang ni banyak kes menipu. Sebab pelik sangat... Tengok dia tak macam anak yatim pun. And curious giler ,kata dari Sekolah Tahfiz Kedah , tapi kenapa pakai tudung kecik sampai nampak dada tuuu?
Dari Kedah sanggup datang sampai Negeri Sembilan jual madu??
Anddd...paling menjadi persoalan pada aku, kenapa dia cakap slang thailand?
Padahal muka melayu + sekolah di Kedah???! 



Err..Hujan pun da stop. Malas nak bagi kepala ni pening yang dah sedia berserabut dengan macam-macam kerja + assignments , pakai helmet..Start enjin..Continue my journey....













Pssst~ Baru plasan...aku tak tanya nama awek tadi tu sape! Hatoii! =P




~ Thanx for reading and have a nice day =)













No comments: