Tuesday 3 April 2012

PD Water Chalets yang awesomeee =)







Few weeks ago ,the family had a short vacation day at Port Dickson (PD) . The vacation only for 3 days and 2 nights . Nevertheless , it  can give us a sweet memories by having a holiday on Float Room!!!
Its real , im not lying , because the room is really exist in PD tauuuu..Haha...
The room is provided by Lexis Port Dickson (formerly known as The Legend Water Chalets) sebab sebelum ni, chalet tersebut adalah Legend hotel punya share.Oleh kerana dah bankrupt ,so tukar lah management baru . The room was quite good and nice .Yang sangat awesome ialah bila kita boleh nampak laut kat bawah chalet kita sebab lantai bilik air adalah lutsinar diperbuat daripada glass material.






Tapiii... rate untuk satu room pun boleh tahan mencekik darah iaitu RM 500+ per day not include the swimming pool . Kalau termasuk swimming pool yang dekat balcony tu RM800+ per day!!!  Tapi sangat syok maa and disuggest kan pada sape-sape yang nak spend time bersama orang tersayang tu booklah room yang ada swimming pool SEBAB pada waktu senjakala bolehlah anda bersantai dalam pool sambil menunggu matahari terbenam disamping kekasih hati di sebelah anda...enjoiceee...XD









 Bilik yang ade private pool..best kan?


 My bapak and ibu enjoy tengok sunset
              

Aku pun tak tahu camne boleh senyum camtu...XD



Kalau rasa nak main game memanah pun diprovidekan oleh pihak hotel . 



Bilik aku yang belah kanan . Murah sebab takde bunga..haha



Masa ni muka aku baru bangun tido , tapi da terus carik swimming pool nak terjun ..ahax! XD



Ha..model swimmer muslimah




Bila Malam masing-masing perut da lapor..so apa lagi...pi santap di famous Restoran Medan Ikan Bakar Samudra . Dekat je dengan tempat kitaorang menginap.







Makan timeee!!!
.............................................






Pic kat bawah ni adalah projek yang akan dibina di Port Dickson nanti . Projek ini baru dapat approve rasanya dari goverment dan berkonsepkan Hibiscus iaitu bunga raya bunga kebangsaan kita . Pembangunan mewah ini bakal dibina di Port Dickson dan setiap rumah berupa chalet ini mempunyai kolam renang sendiri dan dibina diatas air. Pembinaan bermula Julai lalu dan dijangkakan siap pada tahun 2014. Setiap unit rumah dijual pada harga permualaan RM560 000 dan sebesar 725 kaki persegi. Same concept dengan chalet aku ceritakan tadi iaitu atas air .
Cool kan???? =))


                   









          











 
    







Thank you for reading this entry !

No comments: